ZWROTY

Polityka zwrotu towaru zakupionego w e-sklepie wolczanka.pl (w tym zakupy przez aplikację Wólczanka i usługę Salonet).


Zakup nie spełnia oczekiwań?
Możesz go oddać w ciągu 30 dni, bez podania przyczyny.

I. Wypełnij formularz zwrotu (odstąpienie od umowy sprzedaży)
Do 30 dni od otrzymania zamówionego towaru wypełnij formularz zwrotu w e-sklepie lub aplikacji.
Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania oraz powinien posiadać wszystkie metki i oryginalne opakowanie producenta.
Bielizna oraz maseczki ochronne są towarami higienicznymi, które zgodnie z art. 38 pkt. 5 ustawy o prawach konsumenta nie podlegają zwrotowi.

Utwórz zwrot z poziomu podglądu zamówienia w e-sklepie lub aplikacji:
- Klienci zalogowani z poziomu konta klienta w zakładce „zamówienia”.
- Klienci nieposiadający konta klienta - do podglądu zamówienia można przejść z poziomu otrzymanych wiadomości e-mail (potwierdzenie złożenia zamówienia, zamówienie zostało przygotowane do wysłania, zamówienie zostało wysłane).
W przypadku braku wskazanych wiadomości e-mail w głównej skrzynce odbiorczej, prosimy o weryfikację innych folderów skrzynki mailowej (np. spam, oferty, potwierdzenia, reklamy, społeczność).
Klienci nieposiadający konta klienta, którzy nie otrzymali wskazanych wiadomości e-mail, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu:  +48 12 345 1948  lub na adres e-mail: sklep.internetowy@wolczanka.pl
 
1. Wybierz produkty, które chcesz zwrócić
Kliknij w przycisk „Wybierz produkty do zwrotu” i następnie zaznacz produkty, które zamierzasz zwrócić.
System automatycznie wyliczy przewidywaną kwotę do zwrotu.
Kwota do zwrotu jest liczona jako różnica wartości zamówienia przed zwrotem i po zwrocie (niezwrócone produkty).
Wartość niezwróconych produktów może ulec zmianie gdy promocja lub poziom naliczonego rabatu warunkowany jest zawartością koszyka, który w wyniku zwrotu ulegnie zmianie.
Po otrzymaniu zwrotu, zweryfikujemy zgodność formularza zwrotu z otrzymanymi produktami oraz poprawność wyliczonej kwoty do zwrotu.
Kwota zwrotu zawiera koszt dostawy zamówienia tylko w przypadku zwrotu wszystkich produktów.

2. Wybierz metodę odsyłki produktów
Darmowy zwrot - odbiór przez kuriera DPD
Darmowy zwrot - punkt nadania Paczkomat InPost
Odsyłka na własny koszt
 
Dostępność metody wysyłki Punkt nadania Paczkomat InPost jest uzależniona od ilości zwracanych produktów i ich gabarytów.
Jeśli metoda wysyłki Punkt nadania Paczkomat InPost jest niedostępna, prosimy o wybranie innej metody odsyłki produktów.
 
3. Wybierz powód zwrotu wskazanych produktów
Produkt za duży
Produkt za mały
Produkt nie podoba się
Zakup innego produktu
Brak powodu
Dostawa nastąpiła za późno
Produkt niezgodny z opisem lub zdjęciem
Dostawa niekompletnej przesyłki
Produkt jest uszkodzony
Istnieje możliwość podania szczegółowej przyczyny zwrotu w formie komentarza.
 
4. Zwrot należności nastąpi:
Taką samą metodą jaką zostało opłacone zamówienie z wyjątkiem zamówień opłaconych przy odbiorze lub zaliczką Salonet
Przelewem bankowym dla zamówień opłaconych przy odbiorze lub zaliczką Salonet
Prosimy o podanie nr rachunku bankowego podczas rejestracji zwrotu.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami zwrot należności powinien nastąpić najpóźniej do 14 dni od odstąpienia od umowy sprzedaży. Sprzedawca może poczekać ze zwrotem do czasu otrzymania zwracanych produktów. Zwrot należności zostanie dokonany niezwłocznie po doręczeniu i sprawdzeniu przesyłki w magazynie zwrotów.

Po utworzeniu zgłoszenia zwrotu otrzymasz potwierdzenie w formie wiadomości e-mail.
Podgląd utworzonego zwrotu dostępny jest dla:
- Klientów zalogowanych z poziomu konta klienta w zakładce „zarejestrowane zwroty”.
- Klienci nieposiadający konta klienta - do podglądu zarejestrowanego zwrotu można przejść z poziomu otrzymanej wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji zwrotu.
W przypadku braku wiadomości e-mail w głównej skrzynce odbiorczej, prosimy o weryfikację innych folderów skrzynki mailowej (np. spam, oferty, potwierdzenia, reklamy, społeczność).
Klienci nieposiadający konta klienta, którzy nie otrzymali potwierdzenia utworzenia zwrotu, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu:  +48 12 345 1948  lub na adres e-mail: sklep.internetowy@wolczanka.pl
 
Jeśli zmieniłeś zdanie (rezygnujesz ze zwrotu lub chcesz zmienić zawartość zwrotu) możesz anulować formularz zwrotu i utworzyć go ponownie.
Anulacja zwrotu jest możliwa do momentu:
Nadania paczki w Paczkomacie
Zlecenia odbioru paczki przez kuriera DPD ( do godziny 15 w dniu poprzedzającym realizację zlecenia odbioru)
Anulacji zwrotu możesz dokonać samodzielnie z poziomu podglądu zarejestrowanego zwrotu.
II. Spakuj i odeślij zwracany towar
Do 14 dni od odstąpienia od umowy sprzedaży odeślij zwracany towar.
Zwrot zakupionych w naszym sklepie produktów jest bezpłatny na terenie Polski. Warunkiem jest rejestracja zwrotu przez e-sklep i wybranie metody wysyłki oznaczonej jako "Darmowy zwrot".

Zwracane produkty powinny być zapakowane w odpowiednio wytrzymałe opakowanie, dostosowane do zawartości przesyłki.
Pakując przesyłkę, dobieraj opakowanie niewiele większe od wysyłanego przedmiotu. Jeśli posiadasz opakowanie w którym otrzymałeś przesyłkę i odpowiada ono rozmiarem, wykorzystaj je ponownie. Niezbędne jest usunięcie etykiety, która wcześniej znajdowała się na opakowaniu. Prosimy zabezpieczyć przesyłkę, aby zawartość nie uległa zniszczeniu w transporcie.
W przypadku odsyłki za pośrednictwem Paczkomatu InPost, podczas rejstarcji zwrotu system podpowie rozmiar i wymiary paczki, w której powinny zmieścić się zwracane produkty. Paczka nie może przekroczyć maksymalnych wymiarów obsługiwanych przez Paczkomaty InPost.
W miarę możliwości, prosimy dołączyć do przesyłki dowód zakupu lub specyfikację  otrzymaną z zamówieniem.
Jeśli to niemożliwe, prosimy umieścić w paczce kartkę z numerem zamówienia / zwrotu. Ułatwi nam to identyfikację zwrotu i przyśpieszy zwrot należności. 
Jak odesłać zwracany towar?

Usługa dostępna na terenie Polski tylko dla zarejestrowanych formularzy zwrotu w e-sklepie.
Wybierz datę przekazania paczki kurierowi (w weekendy i święta odbiory nie są realizowane).
Podaj adres, z którego kurier DPD odbierze paczkę.
 
W dniu realizacji zlecenia odbioru zwrotu otrzymasz powiadomienie (e-mail) od firmy DPD z potwierdzeniem realizacji zlecenia oraz numerem kontaktowym do kuriera DPD.
Standardowo kurier DPD realizuje zlecenia odbioru w godzinach 09:00-17:00. Kurier nie ma obowiązku kontaktu telefonicznego z klientem w celu ustalenia godziny odbioru przesyłki. Biuro Obsługi Klienta e-sklepu nie ma możliwości zlecenia firmie DPD, odbioru przesyłki od klienta z dokładnością do godziny.
W przypadku niezrealizowania odbioru paczki we wskazanym dniu, kurier ponowi 1x próbę odbioru paczki w kolejnym dniu roboczym. Jeżeli odbiór ponownie nie zostanie zrealizowany, zlecenie odbioru zostanie anulowane. W takiej sytuacji prosimy o kontakt (z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu:  +48 12 345 1948  lub na adres e-mail: sklep.internetowy@wolczanka.pl) w celu ustalenia nowej daty przekazania paczki kurierowi.
 
Etykietę z kodem kreskowym dostarczy kurier. Etykietę należy nakleić na zwrotnej paczce .
Do czasu rozliczenia zwrotu, niezbędne jest zachowanie podpisanego protokołu odbioru paczki przez kuriera, który powinien zostawić u Państwa kurier. W przypadku zaginięcia paczki, do złożenia reklamacji usługi u przewoźnika, niezbędne jest potwierdzenie odbioru paczki przez kuriera.

Usługa dostępna na terenie Polski tylko dla zarejestrowanych formularzy zwrotu w e-sklepie.
Podczas rejestracji zwrotu w e-sklepie, dane niezbędne do nadania paczki w Paczkomacie zostaną automatycznie pobrane z zamówienia (możliwa jest zmiana nr telefonu).
System podpowie rozmiar i wymiary paczki, w której powinny zmieścić się zwracane produkty. Paczka nie może przekroczyć maksymalnych wymiarów obsługiwanych przez Paczkomaty InPost.
Po zarejestrowaniu formularza zwrotu otrzymasz 10-cyfrowy numer do nadania paczki zwrotnej w dowolnym paczkomacie InPost:
Mail z e-sklepu z potwierdzeniem zarejestrowania zwrotu
Mail z InPost
Wiadomość w aplikacji InPost
Numer do nadania paczki zwrotnej dostępny jest również z poziomu konta klienta w zakładce „zarejestrowane zwroty”
Kod do nadania zwrotu w paczkomacie będzie ważny przez 14 dni.
 
Na przygotowanej paczce nie powinna znajdować się żadna etykieta nadawcza. Umieść na paczce 10-cyfrowy kod zwrotu (możesz go nawet napisać markerem lub długopisem).
Pamiętaj, że mając jeden numer nadania, możesz umieścić w skrytce paczkomatu tylko jedną przesyłkę.
 
Aby odesłać produkty zanieś zwracaną paczkę do dowolnego Paczkomatu i wprowadź 10-cyfrowy kod.

Opcja dokonania zwrotu w sklepie stacjonarnym (Salon) jest niedostępna do odwołania.

Prosimy o nadanie zwrotnej paczki na wskazany poniżej adres oraz przekazanie nam numeru przesyłki.
 
Adres magazynu obsługującego zwroty:
VRG S.A.
Sklep Internetowy Wólczanka
Spedimex Oddział 1 
Sosnowiec 15A/2 - rampa 113
95-010 Stryków

III.  Zwrot pieniędzy
Zgodnie z obowiązującymi przepisami zwrot należności powinien nastąpić najpóźniej do 14 dni od odstąpienia od umowy sprzedaży. Sprzedawca może poczekać ze zwrotem do czasu otrzymania zwracanych produktów. Zwrot należności zostanie dokonany niezwłocznie po doręczeniu i sprawdzeniu przesyłki w magazynie zwrotów.
Sposób zwrotu należności:
• Taką samą metodą jaką zostało opłacone zamówienie z wyjątkiem zamówień opłaconych przy odbiorze lub zaliczką Salonet
• Przelewem bankowym dla zamówień opłaconych przy odbiorze lub zaliczką Salonet
Prosimy o podanie nr rachunku bankowego podczas rejestracji zwrotu.

Zasady zwrotu towaru zakupionego w sklepach stacjonarnych (Salony) dostępne są na stronie >>


REKLAMACJE
W celu zgłoszenia reklamacji prosimy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:

Zgłoszenie reklamacji może nastąpić m.in. poprzez wypełnienie formularza reklamacji  dostępnego na stronie internetowej sklepu internetowego lub zgłoszenie reklamacji osobiście w jednym z Butików Wólczanka lub Lambert (Zobacz gdzie znajdują się Butiki Wólczanka i Lambert).

Prosimy o  wydrukowanie  i podpisanie  wypełnionego formularza reklamacji  bądź też oświadczenia o składanej reklamacji.

W przypadku braku możliwości wydrukowania bardzo prosimy o przesłanie wypełnionego formularza na adres e-mail: sklep.internetowy@wolczanka.pl.

Reklamowany towar wraz z wypełnionym formularzem reklamacji lub oświadczeniem o składanej reklamacji prosimy przesłać na adres:
VRG S.A. – REKLAMACJE
ul. Samsonowicza 20
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

albo złożyć osobiście w jednym z Butików Wólczanka lub Lambert. 

Pytania w sprawie reklamacji prosimy kierować bezpośrednio do Działu Reklamacji na adres e-mail: reklamacje.centrala@vrg.pl, bądź telefonicznie pod numerem 783 782 836.

Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie  14 dni
od dnia złożenia reklamacji Towaru. O wyniku rozpatrzenia  reklamacji zostaną Państwo powiadomieni SMS-em lub drogą mailową lub pisemnie. Dla celów usprawnienia procesu reklamacji Klient powinien przekazać  Towar  Sprzedawcy wraz z formularzem reklamacji / oświadczeniem składanej reklamacji.

Sprzedawca informuje Państwa o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Państwa po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. 
Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za  pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.